loading...
عکس,دانلود,فیلم | خبرنیوز
admin بازدید : 407 نظرات (0)

آیا می توان به صراحت گفت داشتن ایمان به خدا از روی ترس از مجازاتی است که برای نافرمانی از پروردگار در نظر گرفته شده است؟آیا داشتن چنین ایمانی ارزشی دارد؟

ایمان به خدا از روی ترس چه فایده ای دارد؟

ارزش ایمان به خدا از روی ترس

ریشه‏ ی ایمان به خدا، عقل و فطرت است؛ لیکن مادّیون می‏گویند: ریشه ‏ی ایمان به خدا ترس است. یعنی انسان چون خود را در برابر حوادث عاجز می‏بیند، هنگام بروز حادثه ه‏ای تلخ، قدرتی را در ذهن خود تصوّر می‏کند و به آن پناه می‏برد. مادّیون با این محاسبه، ایمان را زاییده ‏ی ترس می‏دانند؛ امّا اشتباه آنان این است که تفاوت رفتن به سوی خدا را با اصل ایمان به خدا نمی‏ فهمند؛ مثلاً ما هنگام دیدن سگ و احساس خطر، سراغ سنگ می‏رویم؛ امّا آیا می‏ توان گفت: پیدایش سنگ به خاطر سگ است؟ همچنین ما هنگام اضطرار و ترس رو به خدا می ‏رویم، آیا می‏ توان گفت: اصل ایمان به خدا، زاییده‏ ی ترس است؟

کسانی که از روی ترس و اضطرار، ایمان می آورند، ایمان آنها ارزشی ندارد.

قبل از پرداختن به جواب، لازم است، مقدمه ای بیان شود. و آن این که، خداوند، انسان را به نیروهای مختلفی مجهز ساخته و استعدادهای گوناگونی به او داده، تا در مسیر تکامل، که هدف آفرینش است، به او کمک کند، از این نظر انسان همانند گیاهان و یا انواع جانداران است که نیروها و غرائز لازم، برای رسیدن به این هدف در اختیارشان، گذارده شده است. با این تفاوت که انسان با ارادة خود و آزادانه، تصمیم می گیرد، ولی حیوانات و گیاهان، بی اختیار به سوی هدفشان، پیش می روند. از این روی، قوس صعودی تکامل انسان، قابل مقایسه با جانداران دیگر نیست. به این ترتیب، از نظر خلقت و آفرینش و تکوین، انسان را مجهّز به عقل و استعدادها و نیروهای لازم، برای پیمودن این صراط مستقیم، کرده است.

داشتن ایمان به خدا از روی ترس ، ایمان به خدا از روی ترس ، ترس و ایمان

از سوی دیگر، خداوند، پیامبران را با وحی آسمانی و تعلیمات کافی و قوانین مورد نیاز انسان، فرستاده است، تا از نظر شرایع، راه را از چاه، مشخص کرده و با بیان های گوناگون او را تشویق به پیمودن این راه کنند، و از مسیرهای انحرافی باز دارند. چنان چه در آیه 12 از سوره لیل می فرماید: «بر ما است که انسان را هدایت کنیم». سپس از آنجا که راههای انحرافی، فراوان است، به انسان هشدار می دهد، و می گوید: «بعضی از این راهها، منحرف و بیراهه است» (سوره نحل، آیه 9).


در آیات متعددی، به این معنی اشاره شده که اگر خداوند می خواست، همة مردم را به اجبار، هدایت می کرد، مثل آیة: «أَفَلَمْ یَیْأَسِ الَّذِینَ آمَنُوا أَنْ لَوْ یَشاءُ اللَّهُ لَهَدَی النَّاسَ جَمِیعاً»، «وَ لَوْ شاءَ لَهَداکُمْ أَجْمَعِینَ»، «وَ لَوْ شاءَ رَبُّکَ لَآمَنَ مَنْ فِی الْأَرْضِ کُلُّهُمْ جَمِیعاً». به واسطة این اجبار (درونی یا بیرونی) خداوند می توانست حتی منکران لجوج را وادار به پذیرش ایمان، کند، چرا که او بر همه چیز، تواناست، و هیچ کاری در برابر قدرتش، مشکل نیست. ولی هرگز او چنین نخواهد کرد، چرا که این گونه ایمان اجباری، بی ارزش و فاقد معنویت، و تکاملی است که انسان به آن نیاز دارد. از آنجا که نعمت اختیار و آزادی اراده و انتخاب، یکی از مهمترین عواملتکامل انسان می باشد، خداوند متعال، انسان را موجودی انتخاب گر آفرید، و او را هدایت اجباری نکرد، چرا که هدایت اجباری، نه افتخار است، و نه تکامل. بلکه به انسان آزادی داد، تا این راه را با پای خود بپیماید و به اوج تکامل برسد.با توجه به این مقدمه، به اصل جواب پرداخته می شود.


خداوند متعال در قرآن می فرماید: کسانی که از روی ترس و اضطرار، ایمان می آورند، ایمان آنها ارزشی ندارد مثلاً در سوره یونس، آیه 96، می فرماید: «محقّقاً کسانی که خدا بر گمراهیشان، حکم کرده، ایمان نخواهند آورد»، اینها همان کسانی هستند که آیات الهی را تکذیب می کنند و سرانجامی جز دوزخ ندارند. چون سرمایة سعادت خود را که همان ایمان است، از دست داده اند. پس ایمان نمی آورند، «حَتَّی یَرَوُا الْعَذابَ الْأَلِیمَ» تا آنکه عذاب الیم را ببینند.

وقتی عذاب را ببینند، البته ایمان می آورند، ولی ایمان اضطراری (و از روی ترس) فایده ای ندارد. پس هر انسانی خواه ناخواه، دارای ایمان هست (با توجه به آیات 94 تا 97 از سوره یونس) چه ایمان اختیاری و چه اضطراری، با این تفاوت که ایمان اختیاری، مقبول درگاه الهی است و آدمی را به سوی سعادت زندگی دنیا و آخرت سوق می دهد، امّا ایمان اضطراری که در هنگام دیدن عذاب است، نه در درگاه خدای تعالی، قبول است، و نه دردی را از او درمان می کند.

هم­چنین آیة 52 از سوره سبأ همین معنی را می رساند که ایمان آوردن از روی اضطرار و ترس و در موقع مرگ، که عذاب الهی را می بینند، ارزشی ندارد، و لذا در آیات دیگر قرآن می خوانیم «اینها دروغ می گویند، اگر بازگردند «به دنیا»، همان برنامه ها را تکرار می کنند» (انعام، 28).
قرآن کریم، فرعون را به عنوان مصداق بارز این حالت «ایمان آوردن از روی ترس» بیان می کند.

خداوند متعال می فرماید: «... تا هنگامی که غرقاب، دامن او را گرفت، گفت: ایمان آوردم که هیچ معبودی، جز کسی که بنی اسرائیل، به او ایمان آورده اند، وجود ندارد، و من از مسلمین هستم».

وقتی که فرعون در امواج رود نیل قرار می گیرد و لحظه به لحظه مرگ او نزدیکتر می شود، می گوید: ایمان آوردم. ولی بدیهی است، این نوع ایمان آوردن، ایمانی است که هر جانی و مجرم و گنهکاری، دم از آن می زند، بی آنکه ارزشی داشته باشد، و یا دلیل بر تکامل و حسن نیّت و صدق گفتار او گردد. به همین جهت خداوند او را مخاطب ساخت و فرمود: «اکنون ایمان می آوری در حالی که قبل از این طغیان و گردن­کشی و عصیان نمودی، و در صف مفسدان فی الارض و تبهکاران قرار داشتی».

به همین دلیل، بسیار دیده شده که اگر امواج بلا فرو نشیند، و از چنگال مرگ، رهایی یابند، باز به برنامه های سابق بر می گردند. نظیر این تعبیر که در فوق خواندیم، در اشعار و سخنان ادبای عرب و عجم نیز آمده است.

مانند:
أنت و حیاض الموت بینی و بینها 
و جادت بوصل حین لا ینفع الوصل

«به سراغ من آمد، در حالی که امواج مرگ، میان من و او قرار گرفته بود ـ او آمادة وصال گشت در آن هنگام که وصال سودی نداشت». 

امّا برداشت دومی از سؤال می شود و آن اینکه آیا عبادت از روی ترس، فایده ای دارد یا نه؟
در جواب این برداشت، باید ذکر کرد که بندگان الهی، به 3 نوع، خداوند متعال را عبادت می کنند. گروهی به امید پاداش، گروهی به واسطه ترس از دوزخ و گروهی هم خداوند متعال را به خاطر عشق و محبت به او، بندگی می کنند. چنان که امام صادق ـ علیه السّلام ـ در حدیثی می فرمایند: «بندگان سه دسته اند: گروهی خدای عزّوجل را از ترس، عبادت می کنند، که این عبادت بردگان است. گروهی خدای تبارک و تعالی را به طمع ثواب، عبادت می کنند، که این عبادت مزدوران است، و گروهی خدای عزوجل را از سر عشق و محبت به او، عبادت می کنند که این عبادت آزادگان است و این برترین عبادت است». هرچند فضیلت دستة اول و دوم به اندازة دسته سوم نمی باشد و خداوند انتظار دارد که بندگان به حدّی از کمال برسند که خدا را چون شایستة عبادت است، بپرستند، چنانچه امام سجاد ـ علیه السّلام ـ می فرمایند: «... خوش ندارم که خداوند را به خاطر ترس از کیفر او، عبادت کنم، چون در این حالت، مثل بندة نابکاری خواهم بود، که اگر نترسد، کاری نمی کند...» ولی در عین حال مأجورند و ثواب می برند.

ایمان به خدا از روی ترس چه فایده ای دارد؟

 
منبع : اندیشه قم -/نمناک/khabarnewss.ir  
 
 
 
ایمان به خدا از روی ترس چه فایده ای دارد؟ - نمناک
namnak.com/28916-ایمان-به-خدا-از-روی-ترس-چه-فایده-ای-دارد.html
آیا می توان به صراحت گفت داشتن ایمان به خدا از روی ترس از مجازاتی است که برای نافرمانی از پروردگار در نظر گرفته شده است؟آیا داشتن چنین ایمانی ارزشی دارد؟
ایمان به خدا از روی ترس چه فایده ای دارد؟ - جوونی
javuni.ir/news/67125
۲۱ ساعت پیش - آیا می توان به صراحت گفت داشتن ایمان به خدا از روی ترس از مجازاتی است که برای نافرمانی از پروردگار در نظر گرفته شده است؟آیا داشتن چنین ایمانی ...
آيا ايمان از روي ترس، فايده دارد؟ - پرشین وی
www.persianv.com/ahkam/332101.php
۲ روز پیش - آيا ايمان از روي ترس، فايده دارد , ایمان به خدا , ترس از خدا , ارزش ایمان ... را ببينند، البته ايمان مي آورند، ولي ايماناضطراري (و از روي ترس) فايده اي ندارد.
ایمان به خدا از روی ترس چه فایده ای دارد؟ - جدیدترین اخبارایران ...
yascamp.ir/ایمان-به-خدا-از-روی-ترس-چه-فایده-ای-دارد.html
۲۱ ساعت پیش - آیا می توان به صراحت گفت داشتن ایمان به خدا از روی ترس از مجازاتی است که برای نافرمانی از پروردگار در نظر گرفته شده است؟آیا داشتن چنین ایمانی ...
آيا ايمان از روي ترس، فايده دارد؟ - شمسه
salam98.ir/آيا-ايمان-از-روي-ترس،-فايده-دارد؟/
۲ روز پیش - كساني كه از روي ترس و اضطرار، ايمان مي آورند، ايمان آنها ارزشي ندارد. قبل از پرداختن به جواب، لازم است، مقدمه اي بيان شود. و آن اين كه، خداوند، انسان را به ...
فوايد ايمان به خدا | پرسمان دانشجویی اخلاق
akhlagh.porsemani.ir/content/فوايد-ايمان-به-خدا
اما اينكه چه رابطه بين ايمان به خدا و آرامش انسان وجود دارد آن را بايد در ويژگي مومنان جستجو نمود ... دست يارى به سوى خدا دراز مى كند و اين اميد به خدا مانع از ابتلا به اضطراب مى شود. .... آنچنانكه ايمان بدون صبرهيچ فايده اي ندارد، پس مي توان گفت اساسي ترين ...
آيا ايمان از روي ترس، فايده دارد؟ - مجله خبری موریکس
morix.ir/search/?q=+آيا+ايمان+از+روي+ترس،+فايده+دارد؟+
ریشه ی ایمان به خدا ، عقل و فطرت است؛ لیکن مادّیون می گویند: ریشه ی ایمان به خدا ترس است. یعنی انسان چون خود را در برابر حوادث عاجز می بیند، هنگام بروز حادثه ه ای ...
اذان و اقامه در گوش نوزاد گفتن چه فایده ای دارد؟ - بیتوته
www.beytoote.com/religious/sundries/prayer2-prayer.html
... فروردين 1395. مذهبیمتفرقه دینی اذان و اقامه در گوش نوزاد گفتن چه فایده ای دارد؟ ... ايمان به خدا چیست,ايمان به خدا از روی ترس ... إذا وُلِدَ لَكُمُ المَولودُ ، أيُّ شَيءٍ تَصنَعونَ بِهِ؟
آیا اینکه در حین خواندن فاتحه، با سنگ به قبر می زنند، دلیلی ...
www.beytoote.com/religious/sundries/tombstone1-cancel.html
ايمان به خدا چیست,ايمان به خدا از روی ترس. آيا ايمان از روي ترس، فايده دارد؟ ... به گونه ای که در بعضی از روایات آمده است وقتی به قبرستان می روید یک قبر را مشخص ...
ایمان به خدا از روی ترس چه فایده ای دارد؟
khabarontime.ir/news/.../ایمان-به-خدا-از-روی-ترس-چه-فایده-ای-دارد-
خبر-آنتایم-img-align=-left-hspace=-5-width=-120-src=-http-files.namnak.com-users-sf-aup-9501-67.jpg- ...

آيا ايمان از روي ترس، فايده دارد؟ - فان سیتی
f30t.ir/search/?q=+آيا+ايمان+از+روي+ترس،+فايده+دارد؟+
آيا ايمان از روي ترس، فايده دارد؟ تلقین اعتقادات به مردگان چه فایده‌ای دارد؟ ... ۲ رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم نیز فرمود: محکم ترین دستگیره ایمان، محبّت.
ماجرای روز عید غدیر - بیتوته
www.beytoote.com/religious/sundries/story-ghadir-day.html
ايمان به خدا چیست,ايمان به خدا از روی ترس · آيا ايمان از روي ترس، فايده دارد؟ .... (عليه‌السلام) ارتباط دارد كه در اين آيه خداوند مي‌فرمايد: اي رسول خدا آنچه درباره علي از طرف خدا ...
روش استخاره با قرآن و تسبیح - بیتوته
www.beytoote.com/religious/sundries/facebook-prayer-beads.html
ايمان به خدا چیست,ايمان به خدا از روی ترس. آيا ايمان از روي ترس، فايده دارد؟ ... فرمود: این استخاره،دنباله ای دارد كه به شما نرسیده و آن این است كه هرگاه یكى باقى ماند فورا ...
آیا اینکه در حین خواندن فاتحه، با سنگ به قبر می زنند، دلیلی ...
www.beytoote.com/religious/sundries/tombstone1-cancel.html
ايمان به خدا چیست,ايمان به خدا از روی ترس. آيا ايمان از روي ترس، فايده دارد؟ ... به گونه ای که در بعضی از روایات آمده است وقتی به قبرستان می روید یک قبر را مشخص ...
آثارعملی ایمان به خدا در ایجاد آرامش روانی در سخنان امام رضا (ع ...
www.tebyan-zn.ir/News-Article/Religion.../ایمانآرامش.../179370.html
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - شناخت، ایمان و اعتقاد به خدا از نگاه هشتمین خورشید ولایت، امام رضا ... تأثیر شناخت و اعتقاد به خدا در سعادت بشر، به نوع شناخت ما از انسان و سعادت او بستگی دارد. ... راجع به حدّ توكل پرسیده شد، فرمود: حدّ توكل، این است كه از احدی جز خدا ترس ... اینكه بداند، اگر از قضا و قدر الهی ناراحت شود، برای او هیچ فایده ای ندارد.
اثر ايمان در زندگي افراد چيست؟ | آرمان مهدویت
armanemahdaviyat.ir › متفرقه
۲۶ خرداد ۱۳۹۲ ه‍.ش. - ایمان به خدا در زندگی انسان از مهمترین فوائد ایمان تضمین سلامت جسمانی یکی از .... ازهیچ دقیقه ای درراه رسیدن به اهداف عالی خود صرف نظر نمی کنند وبه برنامه .... کسی که به خدا ایمان دارد ؛ به خاطر خدا و از ترس عاقبت وخیم نافرمانی و گناه، ...
:: ترس از خدا - استاد شیخ حسین انصاریان
www.erfan.ir/farsi/article/lists/530
دو خصلت در پیامبران وجود دارد که نشان از آن دارد که انسان مؤمن باید بین این دو خصلت زندگی کند؛ . ... کفاره گناهان چه فایده ای دارد؟ افرادی هستند که به ظاهر ایمان به خدا و پیامبر و کتاب آسمانی دارند اما عمل صالحی در رفتار و کردار آن ها دیده نمی شود، آیا تنها ...
کسی که به خدا اعتقاد ندارد، چه انگیزه ای برای زندگی دارد؟ - ...
forum.hammihan.com › ... › ادیان و مذاهب › گفتمان دینداران و منتقدین
۲۹ تیر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - 15پست - ‏7 نویسنده
کسی که به خدا اعتقاد ندارد، چه انگیزه ای برای زندگی دارد؟ ... برای گرایش بشر به دین و خدا عواملی چون ترس، جهل و غیره پیدا کنند، تازه در این ... فایده ای ندارد، و ما در این کتاب تنها به بررسی نظریات عمده ای، که در این زمینه اظهار شده است، می پردازیم. ... نسازد؛ و حتی ایمان به معاد و زندگی عالی تر پس از مرگ، انسان را به یک ...
توبه من را خدا قبول میکند؟ | مرکز ملی پاسخگویی به سوالات ...
www.pasokhgoo.ir/node/21437
۱۵ آبان ۱۳۸۹ ه‍.ش. - نصیحتم نکنید که دیگر فایده ای ندارد ... علاوه بر این که خداوند به رغم همه این تمهیدات، راه دیگری را به روی انسان باز ... خداوند همه بندگان را دوست دارد . .... از گذشته، خوف از آینده، احساس پوچی و ترس از مرگ و غیره ریشه در ضعف ایمان دارد.
ایمان به خدا و نقش آن در کاهش اضطراب
www.hawzah.net/fa/Article/View/.../ایمان-به-خدا-و-نقش-آن-در-کاهش-اضطر...
با توجه به این مقدّمه و عنوان مقاله، روشن است که در این نوشتار تأثیر ایمان و آثار آن در کاهش و رفع اضطراب نابهنجار و مرضی مورد ..... ایمان به خداوند آثار متعددی دارد و هر یک به شیوه ای خاص در رفع اضطراب و ایجاد آرامش مؤثرند. در ادامه، ... آیا کار خوب فایده دارد؟كتاب معادشناسي / جلد دوم / قسمت اول:شرط رستگاري ايمان به ...
www.maarefislam.com/doreholomvamaarefislam/.../maad2.1.htm
مجلس هشتم: رستگاري در ايمان به خداست اختيارا و پيروي از احكام دين تعبدا ... بنابراين‌، تا زمانيكه‌ انسان‌ اختيار دارد، راه‌ توبه‌ و بازگشت‌ دارد و ايمان‌ او مؤثّر است‌ و أعمال‌ او ... تا از عالم‌ غيب‌ چيزي‌ را مشاهده‌ نمايند؛ و در آنوقت‌ كه‌ مشاهده‌ كنند آن‌ ايمان‌ فائده‌ ندارد؛ قُلِ انتَظِرُوا إِنَّا مُنتَظِرُونَ. اي‌ پيمبر به‌ آنها بگو: شما منتظر باشيد، ما هم‌ منتظر خواهيم‌ بود.
عبادت در قرآن : ماهیت . انواع . عبودیت راهی برای متأله شدن . کار ...
m5736z.blog.ir/post/ebadat
بر این اساس، می توان گفت پرستش و عبادت، در وجود انسان ریشه دارد و پیامبران الهی هم ... در آیه ای از قرآن: هرچه در آسمان ها و زمین است، تسلیم خداوند می باشد. ... در مجموعه آیات قرآن کریم، همواره ایمان به خدا و انجام کارهای نیک، دو موضوع مهمّی است که با هم ... هم از ترس آتش جهنم خدا را عبادت می کنند که این عبادت بردگان است؛ امّا من خدای را به دلیل ...
چند پرسش و پاسخ درباره نماز - نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ...
nahad.um.ac.ir/index.php?option=com_content...id...
۱۲ آذر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - نماز، آثار و فواید زیادی دارد که در اینجا به اهم آنها اشاره می کنیم: .... «خداوند برای پاک شدن بندگان از شرک ایمان را و برای دور ماندن آنان از غرور و کبر نماز را واجب کرد. ... «عده ای از یهود نزد پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم آمدند و داناترین ..... خوانند از روی عادت است نه ترس از خدا؛ چون ترک عادت بسیار دشوار است، نماز را ...
چرا گاهی در توکل به خدا جواب نمی‌گیریم؟ - تبیان
www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=255975
۹ شهریور ۱۳۹۲ ه‍.ش. - وجود دارد بروید و در دل وابسته و دلبسته به خدا باشید و از او کمک بخواهید در ... عوامل شناخته شده یک چیزهای عمومی مثل ایمان، محبت به پدر و مادر و فقرا و . ..... غم و اندوه و اضطراب و ترسی از هیچ چیز و هیچ کس نداره و البته این به معنای عدم تلاش و .... اگر نه گفت که هیچ می فهمید که علاقه یک طرفه بوده و ادامه دادنش فایده ای نداره.
حرفی برای گفتن - روانشناسی عامه
shafa77.blogfa.com/cat-3.aspx
یکی از این عوامل درونی بيوريتم نام دارد که در زير به شرح آن می پردازیم : بيوريتم ... نیست اما شاید به این فکر بیفتیم که وجود بیوریتم چه فایده ای برای ما دارد؟ ..... كه ايمان به خدا نقشي ويژه در آن دارد يا زنده بودني همراه با افسردگي و نااميدي كه ترس و ...
خوف از خدا - پايگاه اطلاع رساني آثار حضرت آيت الله مصباح يزدي
www.mesbahyazdi.ir/node/226
حالاتي كه در انسان پديد مي آيد يك زمينه ي فطري و خدادادي دارد. ... موحّد همه ي خوف و اميدهايش نهايتاً بر مي گردد به خوف از خدا و اميد به خدا چون او را منشأ همه ي تأثيرات مي بيند. ... اگر خدا ترس نباشند، هزار بار هم انذارشان كني، فايده اي ندارد و ايمان نمي آورند.
...خدایا صدایت می کنیم - فلسفی-عرفانی
www.a2t2i2.blogfa.com/cat-4.aspx
خدایا صدایت می کنیم - فلسفی-عرفانی - نذر کردم گر از این غم به در آیم روزی.... تا در میکده شادان و ... ترس خداوند در زندگی ما هنگامی آشکار میشود که اطاعتی محض, شادمانه و بی درنگ از او داشته باشیم. .... خواندن قرآن چه فایده ای دارد؟ .... سينه اي که عشق به خدا دارد بايد از کينه پاک شود ! ..... بنابراين اگر بنده ي با ايمان به درگاه خداوند دعايي.
ويژگي ها و نشانه هاي علما در قرآن کريم
www.maarefquran.org › صفحه اصلی موضوعات (11738) › معارف قرآن
به خدا وروز جزا ايمان کامل دارند و آيات الهي و کتاب هاي آسماني پيشين را تصديق و تأييد مي کنند . ... درفرهنگ قرآني ،علم و حکمت هديه اي الهي است که خداوند آن را به برخي از بندگان خود عطا مي نمايد . .... دراسلام ،عالم و دانشمند حقيقي جايگاه بسياروالا و عظيمي دارد. ..... آري از ميان تمام بندگان ،دانشمندان هستند که يه مقام عالي خشيت ،يعني ترس از ...
پيامبر اكرم(ص) مي فرمايند: هر عملي را كه مي خواهيد انجام دهيد نام خدا
porseman.org/q/vservice.aspx?logo=images/right.jpg&id=84187
اگر امكان دارد اين حديث را به صورت مصداقي (با مثال) توضيح دهيد. ... به همين دليل است كه در نخستين آيه قرآن كريم مي گوييم: «بسم الله الرحمن الرحيم؛ ..... از ديگر ويژگي هاي ايمان، اختياري و ارادي بودن آن است؛ چنان كه ايمان از روي ترس، فايده اي در بر ندارد.
ثواب قرائت سوره های قرآن مجید - هیئت مکتب الباقر
heyatemaktabolbagher.epage.ir/fa/module.content_Page.59-01.html
چرا که اندیشه و تفکر در قرآن مقدمه ای برای عمل به دستورات الهی است. ... بر می انگیزد که مانند، یوسف زیباست و در روز قیامت هیچ ترسی به او نخواهد رسید و از بهترین بندگا صالح خداوند خواهد بود. ... زیرا خدوند آن سوره و کسی را که آن را تلاوت کند، دوست می دارد. ..... همانا قرائت آن در نمازهای واجب و مستحب جزیی از ایمان به خدا و رسولش می باشد.حرفی برای گفتن - روانشناسی عامه
shafa77.blogfa.com/cat-3.aspx
یکی از این عوامل درونی بيوريتم نام دارد که در زير به شرح آن می پردازیم : بيوريتم ... نیست اما شاید به این فکر بیفتیم که وجود بیوریتم چه فایده ای برای ما دارد؟ ..... كه ايمان به خدا نقشي ويژه در آن دارد يا زنده بودني همراه با افسردگي و نااميدي كه ترس و ...
90-03-29-حجت الاسلام والمسلمین عالی - سمت خدا
samtekhoda.tv3.ir/index.php?option=com_content&view...
۲۹ خرداد ۱۳۹۰ ه‍.ش. - در موارد زیادی در روایات به اینگونه ترس ها اشاره شده است . در روایت داریم که امام هادی ... از این وحشت دارد که هر لحظه چه اتفاقی می خواهد پیش بیاید . امام هادی (ع) فرمودند .... این ایمان دیگر فایده ای ندارد و رشدی برای تو نمی آورد . آن زمانی است که ...
اسرار دعا - فضيلت تلاوت سوره ها ی قرآن
www.doa110.blogfa.com/post/20
1-سوره ي فاتحه: در زمان خاص اگر شخصي آن را بخواند خداوند او را به آرزوي مادي و معنوي مي رساند . ... چنانچه در خانه اي خوانده شود، اگر در روز باشد تا سه روز شيطان وارد آن خانه نخواهد شد و ... 4- سوره ی نساء: اگر خوانده شود در تربیت بچه های تا ثیر دارد که با غیرت .... را بخواند از ضرر و زیان و غرامت (همچون ورشكستگی و زیانهای مالی) در امان باشد و از ...
خوف از خدا - پايگاه اطلاع رساني آثار حضرت آيت الله مصباح يزدي
www.mesbahyazdi.ir/node/226
حالاتي كه در انسان پديد مي آيد يك زمينه ي فطري و خدادادي دارد. ... موحّد همه ي خوف و اميدهايش نهايتاً بر مي گردد به خوف از خدا و اميد به خدا چون او را منشأ همه ي تأثيرات مي بيند. ... اگر خدا ترس نباشند، هزار بار هم انذارشان كني، فايده اي ندارد و ايمان نمي آورند.
وسواس و افکار شیطانی ام را چگونه درمان کنم؟ | شهر سوال
www.soalcity.ir/node/2303
۲۶ مهر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - لذا برای مدیریت و کاهش اضطراب ضرورت دارد تا؛ ... وسواس فکری به گونه ای است که هر قدر بیشتر سعی در کنترل آن داشته باشید، بیشتر و ... لذا وسواسی باید کاری را به نفع اوست انجام دهد و از کاری که به ضرر اوست خودداری کند. ...... نسبت به دوستان و اهل ايمان مى گردد و لذا خداوند متعال در قرآن كريم مى فرمايد: «اى مؤمنان!
ايمان و نقش آن در زندگي فردي و اجتماعي انسان
old.ido.ir/a.aspx?a=1388081601
۱۶ آبان ۱۳۸۸ ه‍.ش. - در اين تحقيق ما اولين وظيفه هر انسان را که عبارت از ايمان به ذات حضرت احديت و قدرت لا يزال الهي است به همراه ... اصل اَمَنَ طمانينه و آرامش نفس است و از بين رفتن ترس و ايمان يعني مطلق تصديق. ... 2- ايمان به خدا : از ديگر مواردي است که بايد يک مومن به آن ايمان داشته باشد ... آثار و فايده هاي ايمان در زندگي فردي و اجتماعي.
احادیث حکمت - احادیث پیامبر (ص)
ahadithehekmat.blogfa.com/cat-1.aspx
رسول خدا فرمود: كه صبر نصف ايمان و يقين تمام ايمانست و هر كس بر مصيبتى ... رسول خدا (ص) فرمودند : کسی که خاندان ما را دوست دارد ، باید خدا را به خاطر ..... اى نيست مگر اينكه روز قيامت پشيمان می شود ولى پشيمانى او را فايده اى ندهد امّا ... باد به شك ريختن از ترس خدا زيرا كه خدا بشماره ى هر دانه ى اشك تو خانه اى در بهشت برايت ميسازد.
مصاحبه با خانمی که همسر موقت است - آفتاب
aftabnews.ir/vdcjaaevvuqeahz.fsfu.html
۲۳ آبان ۱۳۹۱ ه‍.ش. - این سومین مصاحبه‌ی زنان‌پرس با کسی است که تجربه عقد موقت دارد؛ پیش از این ... همان احساس نیاز به بودن یک نفر که با خواهرم و یکی از دوستانم در موردش صحبت ... با یک زن مطلقه شده بود و ترس و نگرانی خود را دائما به ما منتقل می‌کرد. ..... درخواستی نداشته باشند (چون فایده ای ندارد) و به خود مردم و تفکراتشون تکیه کنن.
آذر 1389 - راه زندگی - Blogfa
doctormortezaee.blogfa.com/8909.aspx
در مراحل بعدی، وقتی به بندگی مـﯽرسیم، ترس از خدا به ترس از خود تبدیل مـﯽشود، و ترس از اعمال خود. ... عدﻩای فکر مـﯽکنند که مرگ ترس دارد، اما مرگ تازه اول کار است. ... اي كهنسال فرتوت، كه پيري و سستـﻰ در وجودت درهم آميخته، چگونه خواهد گشت حال تو موقعـﻰ كه طوقهاي آتشين دور استخوانهاي .... بپذيريد كه قدرت ايمان از ترس بيشتر است.
احادیث عددی اخلاقی ازمعصومین علیهم السلام - پرورشی شهرقدس
parvareshiqods.blogsky.com/1389/12/02/post-58/
از سفارش های پیامبر اعظم صلی الله علیه واله به علی(ع) این است: حقیقت ایمان از سه ... 1 ) ترس از خدا در نهان و آشکار؛ 2 ) میانه روی در حال فقر و بی نیازی؛ 3 ) منصفانه سخن ...... 93 ) ده فایده صدقه. رسول خدا صلی الله علیه واله فرمود: بر شما باد صدقه دادن که در آن ده خصلت وجود دارد که ... 6 ) در قیامت سایه ای برای شما در مقابل آفتاب محشر است؛.
تربیت - ترس مثبت و فوايد آن
tarbiat41.blogfa.com/post-38.aspx
تربیت - ترس مثبت و فوايد آن - به وبلاگ تربيت خوش آمديد. ... در قرآن، آیات فراوانی پیرامون ترس از خداوند وجود دارد که خداوند مردم را به ترس از خود ترغیب کرده است . ... هر چه ملاک های ایمان در اعضاء و جوارح انسان قویتر باشد، ترسش از خداوند بیشتر است . ... «از خدا طوری بترس که گویا از او هیچ اطاعت و فرمانبرداری نکرده ای و آن گونه به او ...
جزوه کلاس اخلاق اسلامی - آخرین پلان
www.akharinpelan.blogfa.com/post/7/جزوه-کلاس-اخلاق-اسلامی-
فایده علم اخلاق چیست؟ ... 2- عملی: به امور عملی توجه دارد، ناظر به بایدها و نبایدهاست، گزاره تجویزی. ... هدف نهایی علم اخلاق، رسیدن به کمال شایسته انسانی، در دنیا و آخرت است ولی در علم حقوق هدف ... 1ـ حواس پنجگانه: خداوند میفرماید: ما انسان را از نطفه ای اندر آمیخته آفریدیم تا او را بیازماییم .... راه رسیدن به توکل، شناخت خدا و ایمان به اوست.
ترجمه قرآن (قمشه‌ای)/بقره - ویکی‌نبشته
https://fa.wikisource.org/wiki/ترجمه_قرآن_(قمشه‌ای)/بقره
۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - و گروهی از مردم (یعنی منافقان) گویند: ما ایمان آورده‌ایم به خدا و به روز قیامت، و ... را از ترس مرگ در گوش نهند مبادا از شدت صدای صاعقه بمیرند، و خدا بر کافران احاطه دارد. ... و گفتیم: ای آدم تو با جفت خود در بهشت جای گزین و در آن‌جا از هر نعمت که ..... و در آزاد کردن بندگان صرف کند، و نماز به پا دارد و زکات مال (به مستحق) بدهد، و ...
بررسی آثار توکل بر خدا در زندگی انسان
vista.ir/article/250236/بررسی-آثار-توکل-بر-خدا-در-زندگی-انسان
مصاحبه های بالینی نیز اثر بخشی توكل به خداوند را در كاهش اضطراب و افسردگی و در ... نشان می دهد، در توكل جنبه ای از رابطه فرد با خدا نمایان است كه تلویحاً فرد متوكل پیش ... در توكل فرد همچنین به وعده های خداوندی در قرآن علم و ایمان دارد و می داند كه خداوند به .... یكی از فواید داشتن توكل، آرامش درونی و اطمینان قلبی است كه در سایه توكل به ...
قلیان کشیدن این بازیکن دردسر شد - پژواک
pajvak.com/main/article/view/.../قلیان-کشیدن-این-بازیکن-دردسر-شد
۱ ساعت پیش - ... نفت را ثابت نکنید، ما تولید می کنیم - ایمان به خدا از روی ترس چه فایده ای دارد؟ ... بلک به خبرنگاران گفت: در این خصوص تحقیقات در حال انجام است. ... آگبنلاهور سه بازی ملی در تیم انگلستان در کارنامه دارد و در این فصل از رقابتها ...
فدائی خدا
www.afghanpedia.com/projects/libraries/articles/getarticle.jsp?article=91
چنانکه خداوند در آیه شریفه نیز خبر داده ، کسانی که در زندگی صاحب ایمان ... در حالی که مسلمانان نماز را همراه با ترس ( این ترس از احترام به خدا ناشی میشود ) بر پا میدارند . .... خداوند چیزی را می پرستید که نه ذره ای به شما سود می رساند و نه به شما ضرر دارد ؟
انفاق در قرآن انفاق شاه کلید کمال‏ - مرکز اطلاع رسانی غدیر
www.ghadeer.org/Book/770
مثلا هر چه نماز بخواند، کار انفاق را نمی کند، چه نماز برکات خودش را دارد و انفاق ... و اهمیت آن در کلام خدا واضح خواهید گردید و بهانه ای برای کسی نمی گذارد تا مالش را از ترس این ... که مراتب بعدی آن است و چه کمال انفاق که انفاق جان در راه خدا و رسیدن به لقاء الله ... نداشته و به بقیه ایمان داشته باشد، فایده ای ندارد و هر چه انفاق کند بی فایده است و ...
ســـعـــادت و کـــمـــال - شخصیت شناسی در قرآن (دوست و یار و ...
savaca.blogfa.com/post/15
کسانی که ایمان دارند، در راه خدا پیکار می‌کنند؛ و آنها که کافرند، در راه طاغوت [= بت و افراد طغیانگر]. ... آنها (کسانی هستند که) شیاطین را به جای خداوند، دوست و يار و ياور خود انتخاب کردند؛ و گمان می‌کنند هدایت یافته‌اند! ... آگاه باشید كساني كه دوست و يار و ياور خدا هستند، نه ترسی دارند و نه غمگین می‌شوند! .... و این دوستی چه فایده ای دارد؟
تقوا چیست؟ - مرکز حفظ و نشر آثار آیت الله خوشوقت
sahebeamr.org/question-answer/تقوا-چیست؟/18-تقوا-چیست؟
س6: تعبير قرآني «تقوا» در قرآن آيا فقط به معناي خصوص انجام واجب و ترك حرام است يا ... ج: تقوا هدف نيست، وسيله‌اي است كه ايمان انسان را حفظ مي‌كند و رشد مي‌دهد و انسان را به هدف ... وقتي فرمان خدا به آدم مي‌رسد خودش را مخالفت حفظ كند و نگه دارد. ..... س55: در صورت كامل نبودن تقوا و احتمال بروز خطا آيا رفتن به مكه و زيارت فايده اي دارد؟
تلقین اعتقادات به مردگان چه فایده‌ای دارد؟! - وارث
vareth.ir/fa/news/67044/تلقین-اعتقادات-به-مردگان-چه-فایده‌ای-دارد
۲۷ اسفند ۱۳۹۴ ه‍.ش. - تلقین اعتقادات به مردگان چه فایده‌ای دارد؟ ... روح از بدن - تا آن زمان تجربه نکرده بود -؛ ترس از وارد شدن در قبر و مواجه شدن با فرشتگان مأمور. ... بر این اساس، تلقین نوعی یادآوری برای افراد معتقد است و نه دعوت به ایمان برای غیر مؤمنان. ... البته برای به ظاهر مسلمانانی که خدا و رسول در زندگی‌شان هیچ نقشی نداشته، تلقین ...
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سال 99,سال 99,سال 1399,سایت خبرنیوز,دانلود عکس,,دانلود عکس 99,,عکس هنرمندان,عکس هنرمندان 99,عکس هنرمندان جدید,جدیدترین اخبار روز,سایت جدیدترین اخبار روز,جدیدترین اخبار روز در سال 99,نوروز 99,دانلود رایگان,خبر جدید,دانلود فیلم,خبر 99,خبر های داغ 99,بهترین سایت خبری,بهترین سایت خبری در سال 95,دانلود عکس full hd,دانلود عکس full hd جدید,مدل رنگ سال99,رنگ مو,رنگ مو 95,رنگ مو 1395,رنگ مو 96,رنگ مو 2020,رنگ مو 1399,سایت خبر نیوز
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 5243
  • کل نظرات : 16
  • افراد آنلاین : 41
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 64
  • آی پی دیروز : 149
  • بازدید امروز : 99
  • باردید دیروز : 365
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,409
  • بازدید ماه : 1,409
  • بازدید سال : 131,524
  • بازدید کلی : 8,098,959